poniedziałek, 18 czerwca 2018

Zwrotnik Węży - Marie Brennan

Email Edytuj post

Zwrotnik Węży - Marie Brennan


Zwrotnik Węży - Marie Brennan

Tytuł: Zwrotnik Węży
Autor: Marie Brennan
Cykl: Pamiętnik Lady Trent (tom 2)
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Data wydania: 23 kwietnia 2018
Liczba stron: 330

Drugi tom cyklu „Pamiętnik Lady Trent” wciągnął mnie już od pierwszej strony i trzymał w napięciu, aż do zakończenia lektury. Książka przypadła mi do gustu równie mocno co tom pierwszy i nie nudziłem się ani przez moment. Całość napisana jest barwnym i lekkim językiem, a wątki fabularne potrafią nie raz zaskoczyć. Ta porywająca historia ponownie porwie miłośników przygód Lady Trent w odmęty swych burzliwych losów.

Od wyprawy w niegościnne góry Wystrany minęły, aż trzy lata, a Izabeli zdaje się, jakby to było wczoraj. Dziewczyna postanawia jednak wyruszyć z kolejną ekspedycją, w głąb rozdartego wojną kontynentu Erigi. Miejsce, do którego zmierza, jest siedliskiem wielu egzotycznych gatunków smoków, leśnych węży nadrzewnych czy legendarnych bagiennych żmijów. W lekkomyślnej eskapadzie będzie towarzyszyć jej również oddana przyjaciółka, która zamierza stawić czoła licznym niebezpieczeństwom, które na nie czekają. Dżungla zwana Zielonym piekłem nie pozwoli tak łatwo wydrzeć swoich tajemnic.

Powieść jest ciekawa i intrygująca, niepozwalająca się nudzić ani przez moment. Autorka oddała w ręce czytelników świat opanowany przez potężne moce oraz wyniszczającą wojnę, która każe płacić wysoką cenę za zbyt wygórowane ambicje. Klimat książki jest unikalny i dzięki niemu wsiąknąłem w wykreowany świat z dużą mocą. Kraina opisana przez autorkę jest tajemnicza i malownicza, a świat nie jest po prostu czarno biały, lecz posiada również wiele odcieni szarości. Zakończenie mnie zaskoczyło i sprawiło, że nabrałem jeszcze większej ochoty na dalszą część lektury.

„Zwrotnik Węży” prezentuje się bardzo ciekawie, wciąga już od pierwszej strony. Lektura w pełni mnie usatysfakcjonowała, historia była przedstawiona niezwykle interesująco, szybka akcja sprawiła, że książkę czytało się niezwykle sprawnie. Pomysł na zbudowanie świata jest ciekawy, zrealizowany profesjonalnie i skrupulatnie. Książka napisana została barwnym i lekkim językiem, dzięki czemu wsiąka się w nią na dłuższy czas. Już nie mogę się doczekać, kiedy powrócę do świata pełnego magii i niezwykłości wykreowanego przez Marie Brennan! Serdecznie polecam.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tejże książki serdecznie dziękuję
Wydawnictwu Zysk i S-ka:

Wydawnictwo Zysk i S-ka
5 komentarzy
Unknown pisze...

Pędzę do księgarni!

Unknown pisze...

Pierwszy tom mi się podobał :).

Unknown pisze...

Okładka boska.

Cresto Mix pisze...

Zapowiada się interesująco.

Monika pisze...

Bardzo, bardzo lubię tę serię. Co prawda za mną dopiero 2 tomy, ale reszta czeka już na czytniku i nie mogę się doczekać lektury. Lady Trent jest świetną babką :)