poniedziałek, 16 października 2017

Nibynoc - Jay Kristoff

Email Edytuj post

Nibynoc - Jay Kristoff


Nibynoc - Jay Kristoff

Tytuł: Nibynoc
Autor: Jay Kristoff
Cykl: Nibynoc (tom 1)
Wydawnictwo: Mag
Data wydania: 13 września 2017
Liczba stron: 608


„Nibynoc” jest ciekawą powieścią, która potrafi zainteresować niebanalnym pomysłem oraz bohaterami z krwi i kości. Jay Kristoff stworzył bogaty i barwny świat, zaskakując tym samym czytelnika wieloma detalami i intrygami. Nietuzinkowe postacie borykają się z realistycznymi problemami, a główna bohaterka Mia wplącze się w wiele kłopotów, które nie raz potrafią zmrozić krew w żyłach. Dziewczyna zaciąga się do szkoły dla zabójców, chcąc dokonać krwawej zemsty na osobnikach, którzy zdruzgotali jej rodzinę. Czy uda się jej dokonać upragnionej pomsty?

Mia Corvere cudem unika srogiej wendetty, gdy rebelia jej ojca kończy się fiaskiem. Dziewczyna zmuszona jest uciekać przed dawnymi towarzyszami jej ojca oraz rozwścieczonym senatem. Mia posiada jednak wyjątkowy talent, potrafi rozmawiać z cieniami. Szesnastolatka postanawia podszkolić swoje niecodzienne umiejętności i zgłębić mroczny fach w Czerwonym Kościele. Kościół jest jednak mrocznym miejscem, pełnym spiskowców i intrygantów, gdzie zza każdego rogu może wychynąć żądny krwi zabójca. Mia musi pokonać wiele przeciwności, jeżeli naprawdę chce stać się członkinią Pani od Błogosławionego Morderstwa, co może ułatwić jej dokonanie wyczekiwanej odpłaty.

Jay Kristoff spisał się świetnie i oddał w ręce czytelników pozycję dopracowaną, którą czyta się z przyjemnością. Język autora jest bogaty i barwny, a losy Mii chłonąłem z wypiekami na twarzy. Świat, gdzie trzy słońca wschodzą na niebie, co kilka lat następuje arcynoc, a zamiast dnia mamy nibynoce jest pomysłem ciekawym i niebanalnym. Główna bohaterka potrafi wzbudzić uwagę i nie jest obojętna czytelnikowi podczas lektury. Całość prezentuje się nad wyraz ciekawie, nie pozwalając się nudzić ani przez moment. Nic tylko czytać.

„Nibynoc” miło mnie zaskoczyła i sprawiła, że nabrałem ogromnej ochoty, aby sięgnąć po tom kolejny. Powieść zawiera ciekawy wątek kryminalny, sprawiający, że intryga trzyma w napięciu do samego końca. Jay Kristoff potrafi również nie raz rozśmieszyć i sprawić, że uśmiech nie będzie chciał zejść z naszej twarzy. Jest to niezwykle udana książka fantasy, która powinna przypaść do gustu miłośnikom gatunku i nie tylko. Polecam.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tejże książki serdecznie dziękuję
Wydawnictwu Mag:

 Wydawnictwo Mag
7 komentarzy
Cresto Mix pisze...

Dość droga książka. Choć warta swej ceny. :D

Zakrecona pisze...

Narobiłeś mi wielkiej ochoty na tę książkę.

Unknown pisze...

Powieść jak najbardziej dla mnie^^

Unknown pisze...

Musi być moja!

Gerroor Ged pisze...

Zapowiada się zacnie, lubię takie klimaty.

Unknown pisze...

Może mi się spodobać, sądząc po recenzji. Dam jej szansę :).

Fallath pisze...

Ja niestety nie mam czasu na takie nowości, bo teraz czytam intensywnie powieści Ricka Riordana i biję przy tym prawdziwe rekordy ;) Ostatnią, "Statek umarłych" przeczytałem w ciągu jednego dnia i wciąż chce mi się więcej. Jeśli ktoś lubi różne mitologie i wciągające przygody to z pewnością mu się spodoba. ;)