wtorek, 28 października 2014

Neil Gaiman - Księga cmentarna

Email Edytuj post

 Neil Gaiman - Księga cmentarna


Neil Gaiman - Księga cmentarna

Autor: Neil Gaiman
Tytuł: Księga cmentarna
Wydawnictwo: MAG
Data wydania: 16 maja 2014
Liczba stron: 240
Ocena: 5/6

„Księga cmentarna” to kolejna książka z pod pióra Neila Gaimana, dostajemy w niej to do czego autor nas przyzwyczaił, a nawet otrzymujemy kilka nowych pomysłów. Książki autora podobają mi się na tyle, że sięgnąłem po nią bez większego zastanawiania się. Jest to pozycja oryginalna, z bogato skonstruowanym światem oraz solidnie przemyślaną fabułą. Znalazłem w niej powiew świeżości, ciekawą historię z morałem i kawał dobrego fantasy.

Okrutny mężczyzna morduje małą dziewczynkę oraz jej rodziców, jedynym ocalałym z masakry jest półtoraroczny chłopczyk. Najmłodszemu członkowi rodziny udało się uciec, w popłochu udał się na pobliski cmentarz gdzie został otoczony opieką przez, duchy. Pani Owens, zjawa o dobrym sercu, wraz ze swym mężem pomóc chłopcu i stworzyć mu nowy dom. Najlepszy jaki są w stanie mu dać. Pozostałe duchy również zgadzają się aby przygarnąć malca pod swoje skrzydła, tylko dzięki ich szybkiej reakcji chłopczyk ratuje życie. Ofiarowując mu również nowe imię - Nikt Owens, malec od tej pory będzie żył i wychowywał się na ich cmentarzu. Pieczę nad chłopcem sprawuje tajemniczy Silas, który stara się wpoić wiedzę młodemu Owensowi, aby ten mógł kiedyś opuścić swój tymczasowy dom. Jednak morderca jego rodziców wciąż szuka chłopaka i nie spocznie dopóty go nie znajdzie, bezlitosny Jack nigdy nie odpuszcza swym ofiarą.

Na samym wstępie muszę stwierdzić, że książka jest znakomicie napisana, nieprzeciętnym i barwnym językiem. Wciąga od pierwszej, aż do ostatniej strony. Pozycja bardziej skierowana do młodszych czytelników, jednak i starsi powinni znaleźć w niej coś dla siebie. Wraz z Niktem Owensem przeżywałem z zapartym tchem przygody na cmentarzu jak i poza nim, nie raz zdarzyło mi się dostać gęsiej skórki. Książka powinna przypaść do gustu osobą lubiącym klimaty grozy oraz fantasy. Autor stworzył bardzo przemyślaną fabułę i przekonywujących bohaterów. Czyta się ją bardzo szybko i przyjemnie aż do ostatniej strony. Zakończenie potrafiło mnie zaskoczyć, przez co zasługuje na kolejny plus. Miejmy nadzieję, że za jakiś czas dane nam będzie przeczytać, kolejną książkę z pod pióra Pana Gaimana.

„Księga cmentarna” to niby historia dla młodszego odbiory, jednak o głębokim przesłaniu, a takowych jest coraz mniej we współczesnej literaturze. Zapraszam was do lektury, abyście sami przekonali się jaki to przesłanie stoi za tą rewelacyjna książką. Na prawdę warto. To pozycja ciekawa, wnosząca odrobinę świeżości na literacki rynek fantasy. Serdecznie polecam.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tejże książki serdecznie dziękuję 
Wydawnictwu Mag

 Wydawnictwo Mag
4 komentarze
Unknown pisze...

Może być ciekawa, okładka bardzo mi się spodobała :D.

Unknown pisze...

Przeczytałem, polecam.

Yuri Ossaka pisze...

Okładka przepiękna, przyciąga niesamowicie. Kocham wszystko co związane z twórczością Neila Gaimana, więc na pewno po nią sięgnę.

Unknown pisze...

Brzmi niezwykle interesująco. Nie czytałam jeszcze pozycji tego autora, ale chyba pora to zmienić:)