czwartek, 17 sierpnia 2017

Dzieje Nulani - Anna Borkowska

Email Edytuj post

Dzieje Nulani - Anna Borkowska


Dzieje Nulani - Anna Borkowska

Tytuł: Dzieje Nulani
Autor: Anna Borkowska
Cykl: Gar'Ingawi Wyspa Szczęśliwa (tom 2)
Wydawnictwo: Zona Zero
Data wydania: 13 czerwca 2017
Liczba stron: 204

„Dzieje Nulani” jest drugim tomem z rewelacyjnej serii fantasy „Gar'Ingawi Wyspa Szczęśliwa” autorstwa polskiej benedyktynki, Anny Borkowskiej. Książka zabiera nas po raz kolejny do baśniowej krainy przesiąkniętej magią i wieloma niezwykłościami. Pierwszy tom zaciekawił mnie, dlatego postanowiłem sięgnąć po następny. „Gar'Ingawi” bywa porównywana do twórczości Tolkiena, co moim zdaniem ma sporo racji. Powróćmy na Wyspę Gar'Ingawi, gdzie wszystko jest możliwe.        

Dżauri syn Tanmuka zostaje okrzyknięty mistycznym Orem, którym w rzeczywistości nie jest. Zło rozprzestrzenia się po wyspie, a krew zaczyna plamić ulice szkarłatem. Dżauri wprowadza w życie wyspiarzy strach i smutek, a dawny władca wyspy, Ungana Nile zostaje zdetronizowany. Jednak nieuchronnie zbliża się „Godzina Tmutów”, która może rozstrzygnąć losy Wyspy. Kto okaże się prawowitym władcą? Czy pokój znów zapanuje w sercach mieszkańców, a wojna i pożoga będą tylko odległym wspomnieniem?     

Z przyjemnością powróciłem do świata wykreowanego przez panią Borkowską. Świat przedstawiony jest alegoryczną baśnią o szczęśliwej wyspie, którą czyta się jednym tchem. Język zaserwowany nam przez autorkę jest barwny i bogaty, a wątki fabularne potrafią nie raz zaskoczyć. Walka Dobra ze Złem w tej mistycznej krainie jest szczególnie zauważalna, co mi osobiście nie przeszkadzało cieszyć się z lektury. Bohaterowie są ciekawi, akcja szybka, a zakończenie ciekawe. Drugi tom przypadł mi jeszcze bardziej do gustu, dlatego z pewnością sięgnę po kontynuację.     

„Dzieje Nulani” jest rasową fantastyką przez duże F, którą powinien poznać każdy miłośnik gatunku. Poetycki język, szczególnie przypadł mi do gustu, pomagając w jeszcze większym stopniu wsiąknąć w lekturę. Anna Borkowska zaserwowała nam sporo odmiennych ras, miejsc oraz niezwykłości, które sprawiają, że czytelnik nie może oderwać się od lektury od pierwszej do ostatniej strony. Książka jest epicką powieścią o zmaganiach Dobra i Zła, sile i słabościach ludzkiego ducha oraz bohaterach z krwi i kości. Polecam.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tejże książki serdecznie dziękuję
Księgarni XML.PL:
xlm.pl
6 komentarzy
Unknown pisze...

interesująca

Gerroor Ged pisze...

Super cykl, czyta się rewelacyjnie.

Anne Heronton pisze...

Kusząca recenzja ;)

Unknown pisze...

czytam pierwszy tom i jak na razie jest super.

Unknown pisze...

Książka dla mnie. Uwielbiam fantastykę.

Unknown pisze...

Powinna przypaść mi do gustu :D