czwartek, 24 marca 2016

Otaku NR 5/2015 (57)

Email Edytuj post

Otaku NR 5/2015 (57)


Otaku NR 5/2015 (57)

Tytuł: Otaku NR 5/2015 (57)
Autor: Jan Godwod
Wydawnictwo: Studio JG
Gatunek: Anime, Manga
Format: A4
Stron: 84
Cena: 9,90 zł

Kolejny numer Otaku dotarł do mnie i od razu wsiąknąłem w gąszcz, gorących nowości. Okładka od razu zachęciła mnie do lektury, ponieważ od pewnego czasu stałem się już zagorzałym miłośnikiem Servampa. Liczne zapowiedzi również wydały się intrygujące, jak na przykład Green Blood, który dzięki specyficznej kresce, zaintrygował mnie od pierwszego wejrzenia. Tekst o Księżniczce Kaguya również zachęcił mnie do zagłębienia się w ten numer. Po prostu nie mogłem przejść obojętnie wobec tego numeru. Zaczynajmy!

Zabrałem się do wnikliwego studiowania magazynu i odkryłem już na samym początku sporą garść interesujących mnie informacji. Jak choćby o nadchodzącej grze z uniwersum GITS, a mianowicie Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - First Assault. Od dawna jestem fanem magi Masamune Shirow i jego przedstawienia cyberpunkowego świata. Wieści o powstaniu nowego filmu z pod szyldu klasycznego już Sailor Moon również mnie ucieszyło. Budząc łezkę w oku i przywołując liczne wspomnienia z tym kultowym już tytułem. Ciekawie zapowiada się również nowość od Kotori - Totally Captivated. W dalszej części numeru mamy jak zwykle sporą gamę felietonów i recenzji.

Z artykułem, który jak najbardziej warto przeczytać - Cześć, mogę cię zjeść? - Servamp można również spędzić miłą chwilę. Dostając zastrzyk informacji o niezwykle ciekawej mandze, bawiąc się przy tym znakomicie. Następnie można przeczytać - Krew, koronki i wilcze jagody - Savage Garden, tekst który również zawiera kilka naprawdę ciekawych informacji. Swoisty przegląd tej mrocznej i zawiłej historii. Warta przeczytania jest również recenzja - Ze mną nadchodzi piekło - Green Blood. Od dawna czekałem na taki tytuł, wyrazisty, mocny i wnoszący ciekawą i wielowątkową historię. Na prawdę warto poznać, recenzję jak i samą mangę. Z felietonów mamy choćby Pozaglobalna wioska - Takeshi, tekst omawiający książkę Mai Lidii Kossakowskiej. Bardzo interesująca i intrygująca książka o przygodach pewnego ronina. Miszmasz pomysłów i wątków, daje mieszankę iście wybuchową. Felieton - Wrum, wrum, madafaka! - Japońscy chuligani cz.1 po prostu rozbawił mnie do łez. Oby więcej takich tekstów.

"Otaku" numer 57 nie raz zaskakuje czytelnika, dając tym samym frajdę z lektury. Do numeru dostajemy dwa duże plakaty z Kokoro Connect i Sailor Moon. Oprawa graficzna numeru jak zwykle jest na wysokim poziomie dając tym samym dużą przyjemność z lektury. Dzięki temu numerowi moją uwagę przyciągnęła manga Drifters, za co jestem dozgonnie wdzięczny. Stałe działy trzymają poziom i dostarczają dużo ciekawych informacji podanych w przystępny sposób. Jest to jeden z lepszych magazynów o mandze i anime na rynku. Jeżeli jesteście fanami M&A to powinniście się z nim zapoznać. Polecam!

SPIS TREŚCI:

Stałe działy:
4 Wstępniak
6 Newsy
12 FigureCorner - Racing Miku Hatsune
14 Nowości
- Subete Ga F Ni Naru
- Concrete Revolutio: Chojin Genso
- Sakurako-San No Ashimoto Ni Wa Shitai Ga Umatteiru
- Onepunch-Man
44 Wehikuł czasu
- Tanjo: Debut
- Mizuiro 2003
81 Otakucorner

Manga i anime:
18 Cześć, mogę cię zjeść? - Servamp
24 Ci niepoprawni romantycy! - 5 cm na sekundę
28 Krew, koronki i wilcze jagody - Savage Garden
32 Ze mną nadchodzi piekło - Green Blood
37 Opowieść o Świetlistej Księżniczce - Księżniczka Kaguya
40 W wigilijną noc - Rodzice chrzestni z Tokio
42 Debiut na piątkę z plusem - Rock na Szóstkę, Kwiat, gwiazda i ta trzecia - Kwiat i Gwiazda
43 Powrót króla - Drifters

Kultura:
45 Trudna sztuka kanji - Japoński z Otaku
48 Pozaglobalna wioska - Takeshi
50 Pan, jaki śliczny, każdy widzi - Wizerunek mężczyzny w visual kei
52 Potwory i dobre maniery - Szlakiem duchów i potworów
55 Wrum, wrum, madafaka! - Japońscy chuligani cz.1
58 Fast food i walentynki - Boże Narodzenie w Japonii

Offroad:
60 Jak żyć po japońsku?
63 Mój bohater pokonałby twojego bohatera - Superman vs Son Goku
66 Jak powstrzymałam (?) trzecią wojnę światową - Superman vs Son Goku - polemika
68 Goło i wesoło - Top 10: Ecchi
72 Hobbit w Kraju Samurajów - Tolkien po Japońsku
76 Sztuka cy(c)kania - Porady cosplayowe
78 Pirackie bitwy po raz trzeci! - One Piece: Pirate Warriors

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tegoż numeru serdecznie dziękuję Redakcji Otaku!

Magazyn Otaku
7 komentarzy
Sylwia W. pisze...

Ciekawe artykuły w tym magazynie ;D

Unknown pisze...

Bardzo fajny numer.

Unknown pisze...

Jestem stałą czytelniczką tego magazynu. Mają świetne artykuły i plakaty:)

Unknown pisze...

Interesująca gazeta :]

Unknown pisze...

Ubóstwiam po prostu Servampa!:D

Unknown pisze...

skoro zachwalasz to może sięgnę po kolejny

Unknown pisze...

Porządny magazyn. Często kupuję i nie żałuję:p.