niedziela, 10 stycznia 2016

Termity - Fréderic Moyersoen

Email Edytuj post

Termity - Fréderic Moyersoen


Termity

Tytuł: Termity
Projektant: Fréderic Moyersoen
Ilustrator: Jarek Nocoń
Wydawca: REBEL.pl
Data wydania: 2015
Liczba graczy: 2 - 4 osoby
Wiek graczy: od 10 lat
Czas rozgrywki: ok. 30 - 45 minut


"Termity" to prawdziwa bitwa na planszy, która toczy się na bogatym i zróżnicowanym terenie. Odpowiednie ukształtowanie krainy wpływa na efektywność termitów, co ma zasadnicze znaczenie w przebiegu rozgrywki. Gracze podczas swoich tur będą wystawiać do gry swoje jednostki oraz atakować jednostki przeciwników lub ich kopce. Wygrywa ten z graczy, który przejmie jak największą ilość wrogich jak i neutralnych Kopców oraz obroni własne.

Termity

Na rozgrzanej do czerwoności afrykańskiej równinie stają w szranki potężne roje termitów, które toczą między sobą ciągłe starcia. W wielkich kopcach, miliony owadzich wojowników jest w stanie oddać własne życie w obronie bastionu, który jest ich domem. W grze pokierujemy owadzimi frakcjami w walce o dominację nad jak największą ilością kopców. Gracze mają do swojej dyspozycji 4 rodzaje rojów, które składają się z 18 żetonów przedstawiających oddziały termitów. Dzielą się one na 4 kasty: Robotnice, Żołnierzy, Plujki oraz Lataczy. Jednostki posiadają różną siłą ataku oraz zdolnościami podczas walki. Co zasadniczo urozmaica rozgrywkę. Pod koniec gry należy zsumować ilość punktów ze wszystkich owadzich kopców, a gracz, który uzyskał najwięcej zostaje ogłoszony zwycięzcą.

Termity

Gra wciągnęła mnie do reszty, głownie za sprawą ciekawej mechaniki i sporej dawki rywalizacji, która ma miejsce podczas rozgrywki. Jest to swoista wojna na planszy, posiadająca przejrzyste i dość przystępne zasady. Rozgrywka wymaga sporej dawki myślenia taktycznego i przewidywania ruchów przeciwnika z wyprzedzeniem. Autor urozmaicił rozgrywkę poprzez możliwość eksperymentowania z ukształtowaniem terenu. Dzięki takiemu zabiegowi istnieje możliwość, że rozgrywki będą się różnić od siebie i nie będą się powtarzać. Co powoduje, że po mimo wielu rozegranych partii gra wciąż wciąga i zachęca do kolejnych rozgrywek. Ważnym czynnikiem mającym wpływ na to, że ta gra tak wciąga ma również wprowadzenie losowego doboru żetonów oraz możliwość dostosowywania rojów i układu kopców to aktualnej strategii. Gra nadaje się bardzo dobrze do rozgrywki w dwie lub więcej osób. W dwie osoby jest to bardziej pojedynek, gdy za to w czwórkę jest bardziej zauważalny motyw taktyczny. Gdzie możemy zawierać termitowe przymierza, a cała rozgrywka staje się bardziej nieprzewidywalna. Przez co bardziej emocjonująca.

Termity

"Termity" to rasowa gra taktyczna, przynosząca na myśl skojarzenia choćby z szachami. Jednak bardziej rozbudowanymi. Gra wymaga planowania i wymyślania własnej taktyki. Bez tego nie ma co liczyć na wygraną, ponieważ samo szczęście w przypadku tej pozycji może nie wystarczyć. Choć czynnik losowy również jest tu odczuwalny. Rozmieszczanie kopców, wykorzystywanie owadów do ataku i obrony, żetony terenu wpływające na jednostki sprawiają, że jest w czym wybierać podczas obmyślania własnej taktyki, mającej poprowadzić nas do zwycięstwa. Jest to dość wymagająca gra taktyczna, która niesamowicie wciąga. Jak najbardziej polecam.

Zawartość pudełka:
Dwustronna plansza
18 dwustronnych kafli terenu
4 zestawy rojów
25 kopców
4 zasłonki
2 Instrukcje (w języku polskim i angielskim)

Za możliwość zagrania i zrecenzowania tejże gry serdecznie dziękuję
Wydawnictwu Rebel
Wydawnictwo Rebel
5 komentarzy
Unknown pisze...

Super gra na imprezy ze znajomymi :)

Unknown pisze...

Grałam, polecam. Choć nieco trudna podczas pierwszych rozgrywek.

Unknown pisze...

Może się skuszę ;].

Unknown pisze...

Cena nieco odstrasza :/

Cresto Mix pisze...

Zapowiada się nieźle, wygląda na kolorową i ciekawą planszówkę. Więc chyba się na nią połaszczę.