Tikal - Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
Tytuł: Tikal
Autor: Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
Ilustrator: Mariusz Gandziel
Wydawca: Egmont
Data wydania: 2015
Liczba graczy: od 2 do 4 osób
Wiek graczy: od 10-110 lat
Czas rozgrywki: 60 minut
"Tikal" to gra zaprojektowana przez Wolfganga Kramera i Michaela Kieslinga. Przenosi nas w czasy starożytnych Majów do niebezpiecznej i prastarej dżungli. Na drodze poszukiwaczy będzie czyhać wiele niebezpieczeństw i trudności do pokonania. Czy uda się im wyjść cało z tego dzikiego miejsca?
Autor: Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
Ilustrator: Mariusz Gandziel
Wydawca: Egmont
Data wydania: 2015
Liczba graczy: od 2 do 4 osób
Wiek graczy: od 10-110 lat
Czas rozgrywki: 60 minut
"Tikal" to gra zaprojektowana przez Wolfganga Kramera i Michaela Kieslinga. Przenosi nas w czasy starożytnych Majów do niebezpiecznej i prastarej dżungli. Na drodze poszukiwaczy będzie czyhać wiele niebezpieczeństw i trudności do pokonania. Czy uda się im wyjść cało z tego dzikiego miejsca?
Jednym z największych i najważniejszych miast Majów było Tikal, potężne i budzące podziw wśród wędrowców. Wcielimy się właśnie w rolę takiego wędrowca i poszukiwacza drogocennych skarbów i kosztowności. Przemierzymy świątynie, odkryjemy prastare skarby, za które dostaniemy punkty potrzebne do wygrania rozgrywki. Mechanika gry skonstruowana jest tak, aby możliwe było utrudnianie gry innym graczom. Co za tym idzie, aby dostawali mniej punktów. Takie zasady wzmacniają cień współzawodnictwa i dodają większych emocji podczas gry. Możliwości wykonywania ruchów są dość różnorodne. Na początku należy ułożyć jeden element planszy, tak, aby dolegał do poprzednich. Operacja taka sprawia, że każda gra staje się wyjątkowa i jedyna w swoim rodzaju. Ponieważ nie sposób powtórzyć dokładnie takich samych ustawień podczas kolejnych gier. Po wykonaniu tej akcji możemy wykonać ruchy jakie chcemy, tylko w przedziale dziesięciu punktów, które mamy do dyspozycji podczas rundy. Do dyspozycji mamy choćby odkopywanie skarbu, tworzenie nowego obozu, podwyższanie piramidy lub wymianę skarbu z innym graczem. Możliwości mamy sporo, każda z nich kosztuje inną ilość punktów i to od nas zależy w co zainwestujemy.
"Tikal" jest grą emocjonującą, wymagającą zmysłu taktycznego i przewidywania. Jest grą taurową, gdzie odkrywamy jedną z trzydziestu sześciu płytek terenu, które układamy na planszy. Na płytkach znajdujemy skarby, wulkany czy choćby świątynię. Podczas gry należy pilnować liczby punktów, aby zakończyć rozgrywkę zwycięsko. Gra jest ładnie wykonana, z dbałością o szczegóły i dobrze skonstruowaną mechaniką. Przeznaczona bardziej dla starszych graczy, potrafi przynieść wiele frajdy i satysfakcji z wygranej gry. Zatem do poszukiwania skarbów nieustraszeni poszukiwacze. Serdecznie polecam zapoznanie się z "Tikal". Naprawdę warto.
Zawartość pudełka:
36 płytek terenu
8 obozów
76 poszukiwaczy
4 dowódców
24 żetony skarbów
48 żetonów świątyni
4 kafelki szamana
4 plansze pomocy
Plansza
Instrukcja
36 płytek terenu
8 obozów
76 poszukiwaczy
4 dowódców
24 żetony skarbów
48 żetonów świątyni
4 kafelki szamana
4 plansze pomocy
Plansza
Instrukcja
Za możliwość zagrania i zrecenzowania tejże gry serdecznie dziękuję
Wydawnictwu Egmont:
Wydawnictwu Egmont:
Grałem i polecam, przednia zabawa i adrenalina nie ustępuje ani przez chwilę:)
Piękne wydanie, kolorowe i ciekawe. Chyba się na nią skuszę:D
Niezwykle rozbudowana i złożona, przeznaczona bardziej dla starszych graczy.
Bardzo ładne wydanie.
Na imprezy jak znalazł. :)
Trochę czasu zajmuje aby się nauczyć zasad. Jednak jak się z tym upora już dalej można cieszyć się grą:D
Grałem. Polecam.
Prześlij komentarz