Abyss (Głębia) - Bruno Cathala, Charles Chevallier
Tytuł: Abyss (Głębia)
Projektant: Bruno Cathala, Charles Chevallier
Ilustrator: Xavier Collette
Wydawca: REBEL.pl
Data wydania: 2015
Liczba graczy: 2 - 4 osób
Wiek graczy: od 14 lat
Czas rozgrywki: ok. 45 minut
"Abyss (Głębia)" od pierwszego wejrzenia zadziwia piękna oprawą graficzną. Jest to jedna z najładniejszych gier na rynku. Grafiki przedstawione na kartach są wręcz bajeczne, zapierające dech w piersiach. W pudełku uwagę przyciągają również sztuczne perły, które w grze służą jako waluta wymienna. Wrażenia estetyczne podczas rozgrywki są niezwykle odczuwalne. W pudełku znajdziemy sporych rozmiarów planszę, choć mechanika rozgrywki opierać się będzie głównie na kartach. Karty przedstawiają wizerunki Lordów i Sojuszników, za pozyskanie, których otrzymamy Punktów Wpływu (zwycięstwa). Posiadacz największej ich ilości wygrywa i zostaje Królem Otchłani.
Projektant: Bruno Cathala, Charles Chevallier
Ilustrator: Xavier Collette
Wydawca: REBEL.pl
Data wydania: 2015
Liczba graczy: 2 - 4 osób
Wiek graczy: od 14 lat
Czas rozgrywki: ok. 45 minut
"Abyss (Głębia)" od pierwszego wejrzenia zadziwia piękna oprawą graficzną. Jest to jedna z najładniejszych gier na rynku. Grafiki przedstawione na kartach są wręcz bajeczne, zapierające dech w piersiach. W pudełku uwagę przyciągają również sztuczne perły, które w grze służą jako waluta wymienna. Wrażenia estetyczne podczas rozgrywki są niezwykle odczuwalne. W pudełku znajdziemy sporych rozmiarów planszę, choć mechanika rozgrywki opierać się będzie głównie na kartach. Karty przedstawiają wizerunki Lordów i Sojuszników, za pozyskanie, których otrzymamy Punktów Wpływu (zwycięstwa). Posiadacz największej ich ilości wygrywa i zostaje Królem Otchłani.
Gra pod względem mechaniki gry prezentuje się prosto i intuicyjnie. Nawet mniej zaawansowani gracze mogą bez przeszkód nauczyć się zasad gry. Punkty zwane PZ pozwalają nam jeszcze na kontrolowanie nowych miejsc, pozyskiwanie następnych kart lub utrudnianie gry innym graczom. Duży czynnik podczas gry ma szczęście, gdy go braknie można liczyć się ze sromotna przegraną. Gra dwu osobowa daje większą możliwość kontrolowania pola gry. Gdzie podczas rozgrywki trzy lub czteroosobowej nie jest to już takie proste. W grze istnieje spora gama wyborów do dokonania, które wpływają na końcowy wynik rozgrywki. Z przyjemnością zanurzę się po raz kolejny w tą mroczną głębię i zawalczę o tron Króla otchłani.
"Abyss (Głębia)" jest grą prostą lecz nie banalną. Zaawansowani gracze również powinni znaleźć w niej coś dla siebie i odczuć satysfakcje podczas gry. Nowicjusze w grach planszowych nie powinni czuć się przytłoczeni ogromem zasad, po pierwszej rozgrywce już powinno wszystko być dla nich jasne. Rozgrywka w "Abyss" jest dynamiczna i nie sposób się przy niej nudzić. Gracze muszą ciągle uważać na swoje ruchy i odpowiednio na nie reagować. Interesująca mechanika i przepiękne wydanie skłania jak najbardziej ku temu aby poświęcić tej grze choć chwilę uwagi. Serdecznie polecam.
Przepiękne ilustracje i klarowna mechanika. Super gra :)
Wygląda obłędnie :D
Grałem, cała rodzina zadowolona.
Jedna z lepszych gier na naszym rynku. Jak najbardziej godna zakupu.
Chyba kupię ją ukochanemu na prezent:)
Nawet dla samych ilustracji warto ją nabyć.
Zasady bardzo łatwo można zrozumieć, a ilustracje cieszą oczy. Porządnie wykonana gra z dopracowanymi szczegółami.
Świetny wygląd! Chętnie bym w taką zagrał ;)
Ilustracje magiczne. Jak gra pojawi się w moich planszówkowych lokalach, będę musiała co najmniej zmacać:)
Prześlij komentarz