czwartek, 27 listopada 2014

Rachel Hartman - Serafina

Email Edytuj post

 Rachel Hartman - Serafina


Rachel Hartman - Serafina

Autor: Rachel Hartman
Tytuł: Serafina
Cykl: Serafina
Wydawnictwo: MAG
Data wydania: 8 października 2014
Liczba stron: 472
Ocena: 5/6

,,Serafina" to prawdziwa, rasowa książka fantasy, która potrafi wciągnąć, aż do ostatniej strony. Przyciągnęła dodatkowo moją uwagę pięknie wykonaną okładką, co również jest sporym atutem. Jest to powieść, która mnie nie zawiodła i oczarowała już od pierwszych stron. Zaintrygowała ciekawym pomysłem i szybką akcją, sprawiając, że nie mogłem oderwać się od lektury.

W dziwnych okolicznościach ginie członek rodziny królewskiej, a morderstwo zostaje przypisane smoczej rasie. Pokój, który został krucho uchwalony teraz zdaje się wisieć na włosku. W wir knowań i intryg dostaje się Serafina, uzdolniona muzyczka, która na dworze królewskim pełni funkcję asystentki nadwornego kompozytora. Jej ciekawość nie pozwala jej nie wtrącać się w sprawę morderstwa. Angażuje się w śledztwo i odkrywa istotne fakty i ślady odnośnie mordercy oraz celów przyświecających prowodyrom. Komuś bardzo zależy aby zniszczyć pokój w  Goreddzie. Od teraz jej życiu grozi śmiertelne niebezpieczeństwo, a wysoko postawieni dostojnicy nie spoczną puki nie  skrócą ją o głowę.

Rachel Hartman sprostała wyzwaniu, pierwszy tom cyklu wypada niezwykle emocjonująco i interesująco. Wprawione pióro i warsztat sprawiają, że powieść czyta się bardzo szybko. Dzięki brawurowej akcji, ciekawie skonstruowanej fabule powieść wciąga do ostatniej strony. Ciekawym posunięciem jest stworzenie głównej bohaterki, która posiada niezwykle mocny i wyrazisty charakter. Oprócz głównej bohaterki dostajemy również szeroki wachlarz innych postaci, które są nie mniej interesujące. Polubiłem Kiggsa, Abdo oraz wuja Serafiny - Orma, są wielowymiarowi i nie raz potrafią zaskoczyć.  Świetny klimat, bohaterowie z krwi i kości zaciekawiają czytelnika i przykuwają jego uwagę aż do zakończenia lektury. Sceny walki są przedstawione dynamicznie i z rozmachem dodając powieści tempa. Powieść pisana jest językiem barwnym i rozbudowanym, przez co czyta się szybko i przyjemnie. Miłośnicy fantastyki powinni poczuć się usatysfakcjonowani po przeczytaniu tej książki. Z niecierpliwością oczekuję kolejnego tomu i mam nadzieję na kolejną dawkę porywającej lektury.

,,Serafina" zapowiada się znakomicie, jest to jak na razie jedna z najlepiej zapowiadających się serii fantasy. Powieść wciągająca, przyprawiająca o mocniejsze bicie serca, podczas lektury poznamy niebywale bogaty wachlarz charakterów i indywidualności. Dostajemy podstępne intrygi, zakrojone na wielką skalę spiski i dynamiczne walki. Nie zabraknie również motywu romantycznego, jednak jest on bardzo subtelny i wyważony.  Pozycja  jest jak najbardziej warta polecenia dla większości miłośników fantasy i osób lubiących pozycje pełne akcji oraz spisków. Polecam!.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tejże książki serdecznie dziękuję 
Wydawnictwu Mag

 Wydawnictwo Mag
7 komentarzy
Unknown pisze...

Zapowiada się interesująco, coś zdecydowanie dla mnie!

Unknown pisze...

Koniecznie muszę się z nią zapoznać ;)

Unknown pisze...

Może być ciekawa, na pewno się na nią połaszczę.

Unknown pisze...

Przeczytałem, serdecznie polecam każdemu fanowi fantasy.

Unknown pisze...

Z pewnością się zapoznam z tą pozycją, jeżeli znajdę chwilkę czasu :D

Unknown pisze...

Słyszałam, że książka jest dobra, już dopisałam ją do swojej listy zakupowej:)

Cresto Mix pisze...

Nie czytałem jeszcze pozycji tej autorki, ale chyba najwyższa pora to zmienić:)