środa, 4 września 2013

Pittacus Lore - Droga Dziewiątego

Email Edytuj post

 Pittacus Lore - Droga Dziewiątego


Pittacus Lore - Droga Dziewiątego

Tytuł: Droga Dziewiątego
Autor: Pittacus Lore
Wydawnictwo: G+J Książki
Data wydania: luty 2013
Liczba stron: 344
Ocena: 5/6

Pittacus Lore to pseudonim duetu pisarskiego, w skład którego wchodzą James Fray oraz Jobie Hughes. Powracają z kolejną książką, a wraz z nimi ekipa dzielnych młodych Gradów, wybawców planety Lorien. Magadorczycy ponownie mogli zaatakować. Gardowie po raz kolejny musieli się ukrywać, rozdzielić się. W mniejszych grupach mieli bowiem większe szanse na przeżycie. Ich głównym zadaniem było odnalezienie Sekrakusa Ra i pokonanie go. Główny bohater poprzedniej części przeżył, jednak nie czuł się najlepiej.

Po tym jak John zostawił swojego ludzkiego przyjaciela na pastwę losu i łaskę oraz niełaskę Mogadorczyków, po tym jak uwolnił Dziewiątego wraz z nim wyrusza w drogę, aby odnaleźć pozostałych Gardów. Tymczasem Szósta zrobiła rozeznanie w Hiszpanii, gdzie poznała Ellę i Marinę. Dziewczyny trafiają do Ósmego, którego jednym z darów jest widzenie przyszłości. Młodzi Gardowie wciąż uciekają przed ścigających ich najeźdźcami, którzy nie spoczną przed niczym dopóki nie zobaczą ich martwych. Na nieszczęście Loryjczyków do kosmitów dołączają się również ziemskie służby FBI, które weszły z nimi w układ w celu zaskarbienia sobie nowych technologii.
Cykl o młodych loryjczykach podbił moje serce. Nie mamy tutaj zbyt wymyślnej, ani przekombinowanej fabuły. Lektura jest spójna i czyta się ją bez najmniejszych oporów. Stanowi idealną pożywkę dla czytelnika, który ma ochotę oderwać się od nudnej codzienności, bowiem z nią uda mu się to bez większych zawirowań. Akcja powieści toczy się trzywątkowo, co tylko potęguje napięcie u czytelnika. Bardzo spodobało mi się wprowadzenie tego zabiegu przez autora. Możliwe było poznawanie sytuacji z różnych punktów widzenia. Przedstawiona historia niewątpliwie przyciąga uwagę poprzez ciekawych bohaterów. Każdy z nich jest skrajnym induwiduum posiadającym na podorędziu unikatowe moce, którymi to się posługuje. Akcja nie zwalnia tempa ani na chwilę, a sama lektura prezentuje wszystko to, co powinna zawierać porządna powieść przygodowa. Jak potoczą się losy bohaterów? Czy uda im się odnaleźć? Połączyć swoje siły i pokonać Setrakusa Ra? Dowiecie się czytając książkę.
 
Książka wywarła na mnie bardzo duże wrażenie, polecam ją wszystkim miłośnikom tego gatunku oraz młodzieży, która chce w miarę przyjemnie spędzić czas. Gdy akcja się już dobrze rozkręciła to zostałam wciągnięta w wir losów bohaterów. Czytało mi się ją jednym tchem. Jest napisana lekkim przyjemnym językiem. Polecam opowieść o Loryjczykach nie tylko wielbicielom fantastyki, ale również wielbicielą dobrych książek z akcją i ciekawym finałem.Tak na dobrą sprawę myślałam, że się inaczej zakończy. Cieszę się, że to nie koniec ich losów i czekam na kolejny tom.

A wam polecam ją jako odprężającą, ciekawą lekturę.

 Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tejże książki serdecznie dziękuję wydawnictwu G+J Książki:

Wydawnictwo G+J Książki
7 komentarzy
Unknown pisze...

Słyszałam o tej serii, ale niestety jeszcze nie miałam z nią przyjemności...muszę się zapoznać z tym cyklem. :)

Unknown pisze...

Mnie książka zachwyciła - akcja, tempo, brak nudy :)

Zakrecona pisze...

Książka świetna, polecam wszystkim ^^

Anonimowy pisze...

Sama nie wiem czy chciałabym sięgnąć po tę serię, ale kto wie...może się kiedyś za nią zabiorę.

Unknown pisze...

Lubię takie książki, może być to dobra pozycja. Lecz muszę na początku zabrać się za poprzednie części:)

Unknown pisze...

Bardzo ciekawa książka. Zapowiada się znakomicie!

Unknown pisze...

Od dawna ciekawi mnie ta książka, może w końcu trafi w moje ręce ^^