czwartek, 26 września 2013

Corey Olsen - „Odkrywanie Hobbita J.R.R. Tolkiena”

Email Edytuj post

 Corey Olsen - „Odkrywanie Hobbita J.R.R. Tolkiena”


Corey Olsen - „Odkrywanie Hobbita J.R.R. Tolkiena”

Tytuł: Odkrywanie Hobbita J.R.R. Tolkiena
Autor: Corey Olsen
Wydawnictwo: Bukowy Las
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 328
Ocena: 5+/6

Corey Olsen autor książki „Odkrywanie Hobbita J.R.R. Tolkiena” napisał publikację tzw. książkę o książkach. Czytając  powieści Tolkiena, można sięgnąć równolegle po literaturę naukową, która wyjaśnia kwestie nie do końca jasne. ,,Odkrywanie Hobbita" jest to przewodnik jak czytać poprawnie ,,Hobbita" oraz inne dzieła mistrza aby zrozumieć całą ich głębię. Pokazuje nam nowe, dla niektórych nie odkryte rejony powieści. Zwraca nam uwagę na fragmenty których, mogliśmy nie zauważyć lub przeoczyć podczas wielokrotnej lektury.

Czytając ,,Odkrywanie Hobbita J.R.R. Tolkiena" spostrzegłem dużo interesujących faktów o samym ,,Hobbicie" lecz także i o autorze. Wywołały one u mnie niemałe zdziwienie, ponieważ myślałem, że niektóre kwestie były zupełnie inaczej. Za sprawą owej książki mogłem poprawić wyobrażenie o niektórych elementach książki, które były całkowicie błędne. Można znaleźć w tej pozycji fragmenty, gdzie mowa o elementach, jakich polski przekład nie uwzględnił np. pieśni elfickie. Jest to bardzo duży plus jak dla mnie. Znajduje się w niej także, dobrze napisany przewodnik, który nie zanudza czytelnika a jest zabawny i wnikliwy. Analiza "Hobbita", której dokonał autor, jest niezwykle szczegółowa. Skrupulatność Olsena niejednokrotnie wprawiała mnie w zakłopotanie. Dowiadywałem się dzięki tej pozycji o czymś, na co czytając nie zwróciłbym uwagi. Plusem książki jest  także fakt, że autor nie poprzestał tylko na tytułowym „Hobbicie”, lecz ukazał również świat przedstawiony z „Władcy Pierścieni”. Co dla fana powieści J.R.R. Tolkiena, za jakiego się uważam było bardzo miłą niespodzianką, z której bardzo dużo wyniosłem cennych doświadczeń.

Książka Coreya Olsena powinna znaleźć się w zbiorach każdego szanującego się fana twórczości Tolkiena. Jeśli cenicie sobie ciekawostki dotyczące elfów, goblinów, krasnoludów, czy tytułowych hobbitów, to naprawdę warto sięgnąć po tę pozycję. Po przeczytaniu książki pana Olsena mam ochotę jeszcze raz sięgnąć po ,,Hobbita", by poprawić źle zrozumiane przeze mnie kwestie podczas wcześniejszej lektury. Polecam ,,Odkrywanie Hobbita" wszystkim dla których, ,,Hobbit" jest już znanym dziełem, jak też dla nowych fanów tej powieści. Serdecznie polecam.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tejże książki serdecznie dziękuję wydawnictwu Bukowy Las:
9 komentarzy
Unknown pisze...

Jestem ogromną wielbicielką twórczości Tolkiena. Hobbit strasznie mi się spodobał, sądzę, że opisywana przez Ciebie książka również by mi się spodobała:).

Unknown pisze...

Jestem fanką Tolkiena i jego twórczości, świat, który autor stworzył jest strasznie wciągający. Książka jest ciekawa, w najbliższym czasie może po nią sięgnę.

Anonimowy pisze...

Koniecznie muszę się z nią zapoznać ;)

Unknown pisze...

Ubóstwiam twórczość Tolkiena, więc koniecznie muszę zapoznać się z tym przewodnikiem.

Zakrecona pisze...

Może być ciekawa, na pewno się na nią połaszczę^^.

Unknown pisze...

Przeczytałam, serdecznie polecam każdemu fanowi twórczości Tolkiena ;)

Unknown pisze...

Na pewno się zapoznam z tą pozycją.

Anonimowy pisze...

Widzę, że ciekawie się zapowiada. Więc koniecznie muszę przeczytać ten przewodnik.
Pozdrawiam, Miranda

Anonimowy pisze...

Literatura Tolkiena bardzo mnie interesuje, przeczytałam ,,Silmarion", ,,Władcę Pierścieni" i ,,Hobbita". Myślę, że ta książka będzie ciekawą pozycją i przy okazji będzie genialną kopalnią wiedzy ;D