czwartek, 5 grudnia 2013

George R.R. Martin - Gra o tron

Email Edytuj post

 George R.R. Martin - Gra o tron


George R.R. Martin - Gra o tron

Autor: George R.R. Martin
Tytuł: Gra o tron
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Data wydania: 01-10-2012
Liczba stron: 844
Ocena: 5+/6

„Gra o tron” to książka autorstwa znakomitego pisarza George’a R.R. Martina, na podstawie której nakręcono rewelacyjny serial wykonany z polotem i rozmachem. Już od samego początku książka emocjonuje, wciągając w niebanalny świat pełen przygód i niebezpieczeństw.

Zachodnie krainy w których od tysiącleci panują wojny i katastrofy, ludzie od bardzo długiego czasu nie mogą zaznać spokoju. W północnych krainach czają się ponoć od dawna wymarłe niebezpieczne rasy brutalnych stworzeń oraz pradawni bogowie. Zbliża się zima, mroźne wiatry dają o sobie znać a stare zło znów zaczyna nękać ludzi. Klątwa szalonego Smoczego Króla, Aerysa Targaryena odciska swoje piętno, jego dzieci postanawiają dokonać zemsty i są równie żądne krwi jak ich stwórca. Czekają tylko na sposobność aby odzyskać Żelazny Zachodni Tron i obalić jego nowego władcę Roberta. Po wielu latach z trudem utrzymywanego pokoju, znów rozpoczyna się kolejna gra o tron.

Powieść jest pełna intryg, spisków oraz ciekawych zwrotów fabularnych. Liczba bohaterów jest bardzo duża, lecz są oni tak dobrze wykreowani, że jest to zaleta a nie wada. Książka posiada swój wyjątkowy klimat, jest to bardzo udane połączenie powieści historycznej z fantasy. Głównym wątkiem powieści jest zbliżająca się zima i wielka wojna, która obejmie całe Siedem Królestw. Świat wykreowany przez autora jest brutalny, surowy w którym mogą przeżyć jedynie najsilniejsi. Dzięki szybko pędzącej akcji, powieść wciąga do ostatniej strony. Bohaterowie są stworzeni z krwi i kości dzięki czemu bardzo łatwo można się z nimi utożsamić. Powieść jest napisana lekkim i barwnym językiem, przez co czytanie jest prawdziwą przyjemnością. Z wielką ochotą i przyjemnością przeczytam kolejną książkę Pana George’a R.R. Martina.

„Gra o tron” to pozycja zaiste godna polecenia, ciekawie skonstruowany świat, wyraziści bohaterowie i ciekawie skonstruowane wątki fabularne sprawiają, że powieść czyta się w zawrotnym tempie. Jest to prawdziwa perełka w literackim świecie fantasy, epicka saga rycerska z wyważonymi elementami „magicznymi”. Gorąco polecam każdemu miłośnikowi fantasy oraz każdemu czytelnikowi ceniącemu dobra literaturę.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tejże książki serdecznie dziękuję 
Wydawnictwu Zysk i S-ka

Wydawnictwo Zysk i S-ka
11 komentarzy
Unknown pisze...

Książka już od pierwszych stron wciągnęła mnie w swój świat. Mam wszystkie części, ale puki co stanęłam na tomie czwartym ^^.

Zakrecona pisze...

Po takiej świetnej recenzji jestem już do niej w stu procentach pewna. Na pewno przeczytam.

Unknown pisze...

Uwielbiam grę o tron, wciąga niesamowicie :)

Unknown pisze...

Wciągnąłem się w świat Gry o tron, uważam tą książkę za przyzwoitą fantastykę.

Unknown pisze...

Skończyłam I sezon Gry o tron, więc przydałoby się w końcu przeczytać książkę :p

Unknown pisze...

Chyba jednak się na nią skuszę.

Unknown pisze...

Po powieść na pewno sięgnę!

Unknown pisze...

Dam jej szansę, za jakiś czas :D

Unknown pisze...

Szukałam recenzji która by mnie upewniła w kupnie, dziękuje! Mam nadzieje że się nie zawiodę. Coś mi się zepsuło z odtwarzaczami więc nie mogłam ogladnac serialu do konca, to mnie pchnęło do zastanowienia się nad książką :P

DarkLight pisze...

Bardzo proszę :), gorąco polecam książkę jest o wiele ciekawsza od serialu.

Anonimowy pisze...

Twoje teksty są dobre! Zdecydowanie przekonują mnie do tego, by zapoznać się z twórczością tego autora.