poniedziałek, 18 listopada 2013

Katarzyna Michalak - Gra o Ferrin. Kroniki Ferrinu Tom I

Email Edytuj post

Katarzyna Michalak - Gra o Ferrin. Kroniki Ferrinu Tom I


Katarzyna Michalak - Gra o Ferrin. Kroniki Ferrinu Tom I

Autor: Katarzyna Michalak
Tytuł: Gra o Ferrin. Kroniki Ferrinu Tom I
Wydawnictwo: Wyd. Literackie
Data wydania: 23/10/2013
Liczba stron: 430
Ocena: 5/6

„Gra o Ferrin. Kroniki Ferrinu” jest to pierwszy tom rewelacyjnej powieści autorstwa Katarzyny Michalak. Zostałem całkowicie wciągnięty w świat z powieści, dzięki pasjonującej fabule i nietuzinkowym zwrotom akcji. Znalazłem w niej to co chciałem a nawet więcej.

Lekarka pogotowia została wezwana do przypadku próby  popełnienia samobójstwa przez młodą dziewczynę. Karolina, pani doktor -  podchodzi bardzo osobiście do swojej pracy, jednak nie spodziewa się, że świat, który zna osunie się jej spod nóg. Nie potrafiąc poradzić sobie z problemami, postanawia uciec do tajemniczej krainy  Ferrinu. W magicznym świecie, nie jest jednak tak bajkowo. Tocząca się tam wojna pochłania naszą bohaterkę, traci wszystko, a nawet swoje imię i przybiera nowe – Anaela dell’Iderei. Okazuje się, że jest od dawna przepowiedzianą wybawczynią świata Ferrinu. Anaela nie potrafi sobie z początku poradzić w ogarniającym ją wojennym chaosie, nie potrafi powiedzieć kto jest jej przyjacielem a kto nie. Czy uda się jej wypełnić przepowiednię i ocalić krainę Ferrinu? Czy będzie potrafiła odnaleźć się w nowym świecie, gdzie każdy może być jej wrogiem?

Powieść czyta sie bardzo sprawnie i ciekawie dzięki lekkiemu i barwnemu językowi. Szybkie zwroty akcji, prawdziwi bohaterowie z krwi i kości sprawiają, że powieść wciąga . Książka posiada wszystko to co książka fantasy powinna posiadać, niespotykane istoty, magiczną krainę oraz wybraną przepowiednią obrończynię świata pogrążonego w chaosie. Dzięki lekturze przeniosłem się w magiczny świat, oderwałem się od spraw życia codziennego. Książka potrafi przyciągnąć, i porwać na dość długą chwilę. Jest w sam raz na długie zimowe wieczory.

„Gra o Ferrin” od pierwszej strony zaskarbiła sobie moją sympatię, nietuzinkowe pisarstwo autorki przyciąga uwagę czytelnika. Szybko pędząca akcja sprawia, ze książkę pochłania sie niemal jednym tchem. Powieść przepełniona jest emocjami, dworskimi intrygami, oraz emocjonującymi scenami walk. Z bohaterami bardzo łatwo się utożsamić, dzięki czemu lektura staje się o wiele przyjemniejsza. Pozycja ta posiada wszystko to czego książce fantasy potrzeba, są w niej elfy, magia, smoki oraz walka dobra ze złem. Serdecznie polecam.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tejże książki serdecznie dziękuję
Wydawnictwu Literackiemu

Wydawnictwo Literackie
6 komentarzy
Unknown pisze...

Książka wydaje się interesująca, prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu ją kupię ^^.

Unknown pisze...

Przekonująca recenzja, choć już i tak od pewnego czasu się nad książką zastanawiałem:D

Unknown pisze...

Bardzo ciekawa i rzetelna recenzja, chętnie przeczytam.

Unknown pisze...

Książkę czytałam i bardzo mi się podobała :)

Unknown pisze...

Brzmi bardzo zachęcająco ^^

Unknown pisze...

Mnie książka zachwyciła - akcja, tempo, brak nudy :)