poniedziałek, 31 lipca 2017

Smokopolitan 6 (3/2016)

Email Edytuj post

Smokopolitan 6 (3/2016)


Smokopolitan 6 (3/2016)

Tytuł: Smokopolitan 6 (3/2016)
Redaktor naczelny: Elin Kamińska
Wydawca: Fundacja "Historia Vita"
Data wydania: 31 grudnia 2016
Liczba stron: 135


Po raz kolejny mam przyjemność zrecenzować magazyn fantastyczny z naszego rodzimego poletka. Tym razem w moje ręce trafia ciekawe czasopismo zwane „Smokopolitan”. Już od pierwszego spojrzenia zaintrygowało mnie i zaciekawiło, dlatego czym prędzej postanowiłem przystąpić do lektury. Czasopismo nie jest typowych rozmiarów, przypomina bardziej grubawą książeczkę w formie zeszytu z twardą okładką. Gdy zajrzymy do środka, naszym oczom ukazuje się czarnobiałe wnętrze wypełnione wieloma interesującymi grafikami. Podczas lektury magazynu będziemy mieli przyjemność przeczytać, chociażby o tekstach fantastycznych z takich egzotycznych rejonów jak Karaiby czy Brazylia. Więc przystąpmy do lektury artukułów z naszego rodzimego poletka fantastycznego, jak i tego zagranicznego.

„Smoko” traktuje o fantastyce z całego świata, przeczytamy, chociażby o fandomie brazylijskim, komiksie włoskim czy fantastyce niderlandzkiej. Na łamach czasopisma sporo jest również opowiadań i to całkiem niezłych. Szczególnie przypadło mi do gustu opowiadanie „Paradoks Bliźniąt” Magdaleny Kucenty, za sprawą lekkiego i barwnego języka oraz wciągającej fabuły. Opowiadanie spod pióra Karoliny Fedyk „Cichy Błękit” również prezentuje się ciekawie, zabierając czytelnika do ciekawie wykreowanego świata, gdzie bohaterowie potrafią wzbudzić sympatię i ciekawość. Podczas lektury przeczytamy również o polskim fandomie, najbliższych konwentach oraz innych ciekawostkach z dziedziny szeroko pojętej fantastyki. Nie zabraknie również recenzji, z ciekawością przeczytałem opinię Magdaleny Kucenty na temat książki „Redlum” - Katarzyny Rupiewicz, tekst wart poznania.

„Smokopolitan 6 (3/2016)” zaciekawił mnie i sprawił, że z pewnością będę powracał do tego magazynu. Porządne wydanie, ciekawa treść i wiele ciekawostek przemawiają na korzyść „Smoko". Z ogromnym zainteresowaniem przeczytałem również wywiad z autorem „Wampira: Maskarady”, Markiem Reinem-Hagenem. Wywiad przeprowadzony ciekawie i z pomysłem, dzięki, któremu dowiedziałam się sporo nowym informacji o autorze, jak i samej grze. Zatem nie pozostaje mi nic innego jak tylko polecić Wam lekturę tego czasopisma, ponieważ jest warte poświęconego mu czasu. Powinniście znaleźć w nim coś dla siebie. Gorąco polecam.

Za możliwość zapoznania się z nowym numerem dziękuję
Redakcji czasopisma Smokopolitan

smokopolitan
6 komentarzy
Unknown pisze...

Jak wpadnie mi w ręce z pewnością przeczytam :)

Sylwia W. pisze...

Jak najbardziej warto sięgnąć ^^

Unknown pisze...

Mega gazeta!!!

Cresto Mix pisze...

Fajnie się zapowiada.

Unknown pisze...

Moje klimaty, więc zabieram się za lekturę ;].

Unknown pisze...

Ciekawe opowiadania i artykuły, Smoko trzyma poziom:).