czwartek, 11 lutego 2016

Tajniacy (Codenames) - Vlaada Chvátil

Email Edytuj post

Tajniacy (Codenames) - Vlaada Chvátil


Tajniacy (Codenames)

Tytuł: Tajniacy (Codenames)
Projektant: Vlaada Chvátil
Ilustrator: Tomáš Kučerovský
Wydawca: REBEL.pl
Data wydania: 2015
Liczba graczy: 2 - 8 osób
Wiek graczy: od 14 lat
Czas rozgrywki: ok. 10 minut


"Tajniacy (Codenames)" jest grą słowno-dedukcyjną, której zasady są bardzo proste i klarowne. Podczas rozgrywki gracze dzielą się na dwie drużyny i każda z nich wyznacza swojego Mistrza. Następnie należy na środku stołu przygotować dwadzieścia pięć kart kryptonimów, aby Mistrzowie drużyn mogli dociągnąć jedną, tajną kartę klucza. Karta ta pozwala na określenie przynależności do określonej drużyny. Rozgrywka potrafi nie raz wywołać wypieki na twarzy, a pozycja ta plasuje się w mocnej czołówce moich ulubionych pozycji.
Tajniacy (Codenames)
Szefowie Wywiadów przewodzą dwóm drużyną, mają za zadanie jak najprędzej skontaktować się ze wszystkimi swoimi agentami. Nie jest to jednak takie proste jak by się mogło z pozoru wydawać. Niestety Szef Wywiadu może jedynie podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę. Tym samym doprowadzając do powiązania ze sobą kilku widocznych dla wszystkich kryptonimów. W ten sposób członkowie drużyn muszą domyślić się, który z przedstawionych kryptonimów należy do agentów ich drużyny. Muszą jednak omijać wrogich agentów i uważać na czającego się w ukryciu zabójcę. Czy uda Wam się odnaleźć sojuszniczych agentów, omijając assassina...?

Tajniacy (Codenames)

Gra jest emocjonująca, nie pozostawiająca ani momentu na nudę. Salwy śmiechu padają co i rusz podczas rozgrywki, a mechanika sprawia, że rozgrywka przebiega płynnie i szybko. Hasła zaprezentowane w grze, są wieloznaczne, które można różnie skojarzyć. Co częstokroć doprowadza do śmiechu i dobrej zabawy, pozycja ta świetnie nadaje się na imprezy i spotkania w rodzinnym gronie. Podczas rozgrywki Szefowie Wywiadów mogą komunikować się ze swoja drużyną, używając zaledwie jednego skojarzenia na turę. Dodatkowo utrudniając prowadzone partie, za to drużyna może dyskutować do woli między sobą. Omawiając, które hasła pokazać swojemu Szefowi. Szef Wywiadu musi zachować kamienną twarz i nie może się niczym zdradzić przez cały czas trwania rozgrywki. Nie jest to jednak łatwym zadaniem.

Tajniacy (Codenames)

"Tajniacy (Codenames)" jest grą stosunkowo prostą lecz dostarczającą sporej dawki dobrej zabawy. Do dyspozycji na stole posiadamy 400 haseł, 40 kart kluczy, które można rozpatrywać na cztery różne sposoby. Dzięki czemu, każda partia jest inna i niepowtarzalna. Gra po mimo dużej ilości rozegranych partii nie nudzi. Dwie dostępne role Szefa i członków drużyny dają różne możliwości, co dodatkowo urozmaica czas spędzony z grą. Gra posiada sporą losowość, choćby haseł co zmusza graczy do wytężonego główkowania. Gra nie nudzi się szybko ze względu na możliwość rożnych wariantów prowadzenia rozgrywki. Czas poświęcony grze jak najbardziej można zaliczyć do udanych i oby więcej takich pozycji na naszym rynku wydawniczym. Polecam.

Zawartość pudełka:
16 kafelków agentów w dwóch kolorach
1 kafelek podwójnego agenta
7 kafelków niewinnych obserwatorów
1 kafelek zabójcy
40 kart kluczy
1 instrukcja
1 podstawka
1 klepsydra
200 kart z 400 kryptonimami

Za możliwość zagrania i zrecenzowania tejże gry serdecznie dziękuję
Wydawnictwu Rebel
Wydawnictwo Rebel
7 komentarzy
Unknown pisze...

Jak najbardziej godna uwagi pozycja.

Unknown pisze...

W sam raz na imprezy :)!

Unknown pisze...

Coś zdecydowanie dla mnie.

Zakrecona pisze...

Ciekawie się zapowiada, koniecznie muszę się z nią zapoznać. Rodzinie powinno się spodobać ;]

Anne Heronton pisze...

Musi jeszcze trochę poczekać na swoją kolej.

Unknown pisze...

może sięgnę i po tę pozycję

Unknown pisze...

Jaka fajna gra, zapowiada się niezła zabawa:D!.