czwartek, 3 grudnia 2015

Neuroshima. Konwój - Ignacy Trzewiczek

Email Edytuj post

Neuroshima. Konwój - Ignacy Trzewiczek


Neuroshima. Konwój

Tytuł: Neuroshima. Konwój
Projektant: Ignacy Trzewiczek
Wydawca: Portal Games
Data wydania: 2015
Liczba graczy: 2 osoby
Wiek graczy: od 10 lat
Czas rozgrywki: ok. 30 - 45 minut


"Neuroshima. Konwój" to gra karciana, która zabiera nas w świat gdzie ludzkość walczy z armią Molocha. Potężną i bezlitosną maszynerią chcącą wyeliminować ludzkość doszczętnie i definitywnie. Krocząca niebłagalnie armia maszyn zamienia świat w wielki technologiczny koszmar, gdzie ludzie są tylko zbędnym elementem. Komu uda się przetrwać i wyeliminować przeciwnika raz na zawsze? Zapewniając sobie panowanie nad światem.

Neuroshima. Konwój

W stronę Nowego Jorku zmierza Konwój maszyn Molocha, mając za zadanie zniszczenie wschodniego wybrzeża metropolii. Ludzie opierają się resztkami sił, a elektroniczny mózg zrobi wszystko aby wyeliminować raz na zawsze ludzką zarazę. Wojna wchodzi w ostatnią fazę, ostatnia linia obrony musi się utrzymać, w przeciwnym razie maszyny odniosą definitywne zwycięstwo. Maszyny bezlitośnie eliminują ludzkich wrogów, jeżeli ich marsz nie zostanie powstrzymany dojdzie do eliminacji wszystkiego co żyje. W Nowym Jorku żołnierze Posterunku trzymają ostatnią linię obrony. Czy uda im się odeprzeć atak nieprzebranych zastępów maszyn Molocha...?

Neuroshima. Konwój

Tym razem w nasze ręce zostaje oddana asymetryczna gra karciana, gdzie jeden z graczy prowadzi tytułowy konwój maszyn Molocha, a drugi dowodzi oddziałem partyzantów Posterunku. Maszyny Molocha mają za zadnie dotrzeć do Nowego Jorku i zniszczyć miasto. Jak również zetrzeć w proch mijane po drodze ludzkie przyczółki. Do dyspozycji gracz posiada, aż 35 kart zawierających różne maszyny Molocha. Jak choćby: Juggernaut, Klauna czy Działo Gaussa. Nie zabraknie również modułów i kart specjalnych, takich jak: moduł Kasparov, moduł Sieci oraz Ruch i Odepchnięcie. Należy używać ich tak aby obrócić ludzkie miasta w ruinę i następnie wyruszyć ku zniszczeniu Nowego Jorku. Drugi z graczy dostaje do poprowadzenia oddział partyzantów Posterunku, który musi przeciwstawiać się atakowi maszyn i wygrać bitwę o Nowy Jork. Drugi gracz również dostaje do dyspozycji 35 kart, które zawierają żołnierzy Posterunku: Operatora CKM czy Biegacza, budynki: Działo EMP i Bunkier. Nie zabraknie również kart specjalnych takich jak: Medyk czy Odwrót. Dzięki nim gracz będzie musiał starać się odpierać ataki na poszczególne miasta i wygrać potężne starcie w Nowym Jorku. Gra jest szybka i dynamiczna, wymaga podejścia strategicznego i planowania z wyprzedzeniem. Mechanika jest dość prosta lecz wciągająca. Na plus zasługuje również ładne wydanie, które cieszy oko i świetnie prezentuje się na półce. Z pewnością czeka mnie jeszcze nie jedno popołudnie spędzone nad brutalnym i fascynującym światem Neuroshimy.

Neuroshima. Konwój

"Neuroshima. Konwój" to klimatyczna gra, która powinna przypaść do gustu fanom serii oraz osobą lubiącym gry szybkie i dynamiczne. Sprawdza się idealnie jako gra dla duch osób, a jej poręcze wymiary sprawiają, że łatwo można ją zabrać choćby na wycieczkę lub na imprezę. Klarowna mechanika, ciekawe ilustracje na kartach sprawiają, że jest to gra warta uwagi. Rozgrywka sprawia wiele frajdy, reguły są intuicyjne i łatwe do przyswojenia nawet dla nowicjuszy w grach konfrontacyjnych. Gracze muszą na okrągło uważać na swoje ruchy i odpowiednio potrafić na nie zareagować. Co sprawia, że trudno oderwać się od rozgrywki. Jak najbardziej polecam!

Zawartość pudełka:
Talia 35 kart Posterunku
Talia 35 kart Molocha
5 planszetek miast
Żetony
Instrukcja

Za możliwość zagrania i zrecenzowania tejże gry serdecznie dziękuję
Wydawnictwu Portal Games
Wydawnictwo Portal Games
5 komentarzy
Neris Iko pisze...

Lubię Neuroshimę i ta gra również przypadła mi do gustu. Tak na marginesie bardzo ładne wydanie.=]

Sayuri Veronique pisze...

Grałam i mogę polecić. Adrenalina trzyma ciągle w napięciu, a dla chłopaka doskonały prezent!

Happy Makane pisze...

W końcu z pewnością przyjdzie i na nią kolej.

Almead Alrack pisze...

Świetnie się prezentuje, muszę ją mieć! :D

L.V.V. Sasha pisze...

Dopracowane wydanie, szczegółowe i ciekawe. Chyba się na nią skuszę.