poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Kształt wody - Guillermo del Toro, Daniel Kraus

Email Edytuj post

Kształt wody - Guillermo del Toro, Daniel Kraus


Kształt wody - Guillermo del Toro, Daniel Kraus

Tytuł: Kształt wody
Autor: Guillermo del Toro, Daniel Kraus
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Data wydania: 27 lutego 2018
Liczba stron: 431

„Kształt wody” jest porywającą książką Guillermo del Toro i Daniela Krausa. Z zapartym tchem śledziłem poczynania bohaterów i nie mogłem się oderwać od lektury, aż do ostatniej strony. Okładka od razu przykuła moją uwagę i sprawiła, że zwróciłem uwagę na tę książkę. Zaskakujące pomysły są mocną stroną tej pozycji, dzięki, którym czytelnik nie ma miejsca, choć na odrobinę nudy. Z przyjemnością zagłębiłem się w ten zaskakujący i intrygujący świat, który na długo zapadł mi w pamięci.

W Amazonii została schwytana dziwna istota, która jest niepodobna do żadnego znanego nauce stworzenia. Ośrodek Badań Kosmicznych Occam w Baltimore rozpoczął badania nad tym dziwacznym stworzeniem. Okazało się, że byt ten jest ziemnowodny i humanoidalny co dodatkowo zaciekawiło naukowców. Odkrycie postanowiono zachować w tajemnicy i nie rozgłaszać go opinii publicznej. Niespodziewanie dochodzi do bliskiej relacji między pojmanym stworzeniem a opiekującą się nią niemą kobietą...

Fabuła od razu przypadła mi go gustu i świetnie bawiłem się podczas czytania. Guillermo del Toro po raz kolejny zapewnił swoim fanom sporą porcję świetnej przygodny. Fabuła potrafi zaciekawić, a burzliwe losy bohaterów z krwi i kości potrafią nie raz wzbudzić ciarki na plecach. Polubiłem głównych bohaterów i z zapartym tchem śledziłem ich dalsze losy. Całość została napisana przystępnym językiem, a zakończenie potrafi nieźle zaskoczyć. Jest to niezwykle udana powieść, która powinna przypaść do gustu fanom twórczości del Toro.

„Kształt wody” przyjemnie mnie zaskoczyła i sprawiła, że nie żałuję czasu poświęconego lekturze. Narracja prowadzona z punktu widzenia wodnej istoty przypadła mi do gustu i była jednym z moich ulubionych momentów. Podczas czytania poznamy sporo interesujących postaci, a zwroty akcji są miejscami naprawdę karkołomne, sprawiające, że książka nie nudzi. Jest to obowiązkowa pozycja dla fanów niesztampowego reżysera, jak i osób, które cenią sobie porządnie napisane powieści. Serdecznie polecam.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tejże książki serdecznie dziękuję
Wydawnictwu Zysk i S-ka:

Wydawnictwo Zysk i S-ka
5 komentarzy
Unknown pisze...

Film ciekawy, czas sięgnąć po książkę.

Unknown pisze...

Może się skuszę.

Unknown pisze...

Brzmi zachęcająco, ale chyba najpierw obejrzę film ;p.

Unknown pisze...

Mi się książka spodobała.

Unknown pisze...

Nie omieszkam po nią sięgnąć :)